In zijn hart is SIHH een vakbeurs. Product wordt getoond, de wereldwachtmedia is wooed en deals worden gedaan met retailers. De show, de wooing en de handel gebeuren voornamelijk in de merkenhuizen, maar ook in de buurten van Genève en natuurlijk de beruchte 'boot', de locatie voor de all-night, all-night after party. Dat begint te hint waarom het een beurs is als geen ander. Omdat SIHH zo veel een bril is, omdat het een verkoop- en marketing-spin-evenement is. Het is waar de Zwitserse horlogebedrijf haar finesses en prestaties naar de wereld laat zien.
Terwijl 'stand' technisch de juiste term voor deze ruimtes zou zijn, lijkt de term een misverstand. Voor mij een 'booth' roept een 3 × 3 cabine en een pull-up banner bemand door een verveelde verkoopsman. De SIHH cabines zijn niet zo. Zij zijn groter dan uw huis. Ze zijn pittige, mooi ingerichte interieurwerelden. Een minder tastbare, maar net zo belangrijke rol van de cabines is om het merk hun verhaal aan de wereld (en hun concurrenten) te laten vertellen en te verleiden. Het houdt zich aan bij de Joneses, Zwitserse horlogestijl. Lees verder voor onze uiteenzetting over wat de cabines zeggen over de merken en hun plaats in de industrie.
De Cartier Booth
Terwijl de andere 15 exposante merken booths hebben, is het eerlijk om te zeggen dat Cartier een hele vleugel heeft. In een van de twee ingangen die u direct door de ruimte Cartier raakt, moet u spelen. Hun showroom is ruim, met strategisch verspreide vitrines van felgekleurde horloges rondgestoken. Er is geen geluk om de nieuwigheden te zien, geen gok van iPhones. Iedereen heeft de ruimte om de (zeer grote) collectie te verkennen. De koele grijze tinten met handelsmerken rode hoogtepunten projecteren een aura van kalm vertrouwen over Cartier's plaats in de horloge wereld.
De IWC Booth
Previous IWC booth experiences have had a decidedly Bond feel. Sharks, cars, fighter jets – have all been show-stopping centrepieces. But this year IWC pulled it back a little – and with good reason. IWC has two big pieces of news this year, and only one is a watch. The brand new Portugieser Annual Calendar was front and holographic centre, but it had to share the limelight with the architecture of the booth itself, which is a smaller version of IWC’s soon to be unveiled 40 million Franc manufacturing facility on the outskirts of Schaffhausen. Their booth actually looks like a workspace (a super cool workspace mind you). That IWC are highlighting their growth and commitment to increased watchmaking capacity is a statement more powerful than any fighter jet.
Bekijk meer horloge replicas en Rolex Masterpiece
没有评论:
发表评论